Animal yoga poses for kids

Bootje van shampoofles


Gooi een lege shampoofles niet weg, maar maak er bootje van! Dit originele idee komt van Floris Hovers en kun je bestellen in de webshop van Goods.


Eens was ik op vakantie in Frankrijk, kamperend langs een klein riviertje. Met wat afval – een plastic fles, een plastic zakje, wat takjes – knutselde ik een bootje.
Door het bootje een eindje verder in het riviertje te laten wist ik dat het langs spelende kinderen zou drijven. En ja hoor het eerste kind riep, ‘hé kijk een bootje’ en even later zwommen er twee ventjes omheen en hebben zich de hele middag vermaakt met dat bootje van afval. Ze namen het mee naar hun tent om er de volgende dag weer mee te spelen. Een aantal jaren later, mijn twee dochtertjes zaten zich kostelijk te vermaken in bad met lege shampooflessen, heel eenvoudig.
Deze twee verhaaltjes kwamen samen in mijn hoofd en het eenvoudige idee was geboren. Een lege shampoofles kun je weggooien maar je kunt er -door een simpele toevoeging ook een ‘echt’ bootje van maken. Voor de lege shampoofles moet je natuur-lijk zelf zorgen! Het kan natuurlijk ook op een plankje of iets dergelijks vastgemaakt worden!